Terug naar Cusco! - Reisverslag uit Alblasserdam, Nederland van Don V - WaarBenJij.nu Terug naar Cusco! - Reisverslag uit Alblasserdam, Nederland van Don V - WaarBenJij.nu

Terug naar Cusco!

Blijf op de hoogte en volg Don

04 September 2012 | Nederland, Alblasserdam

Het is alweer een tijdje stil hier op donv.waarbenjij.nu.

Door allerlei omstandigheden heb ik in maart/april, de vorige keer dat ik in Peru was, hier niet zoveel geschreven.

Maar ik ga het weer opnieuw proberen. Ik heb weer geboekt.
Zondag 14 oktober vertrek ik weer voor 6 weken naar Peru. Zoals gewoonlijk (ja, het wordt al bijna gewoon!) ga ik eerst een aantal dagen naar Arequipa om alvast een beetje aan de hoogte te wennen en te genieten van het lekkere klimaat.
Arequipa lig op 2325 meter hoogte en in oktober/november is de temperatuur overdag zo'n 22 tot 24 graden, om 's nachts fors te zakken tot onder de 5 graden.

Na een paar dagen Arequipa vlieg ik door naar mijn uiteindelijke reisdoel Cusco.
Cusco ligt ruim een kilometer hoger (3360 meter) en veroorzaakt in het begin toch altijd wat ademhalingsproblemen. Maar ook dat went wel weer.
Hoewel het voorjaar is in Peru ligt de temperatuur toch meestal wat lager dan in Arequipa, maar ik hoop dit keer het natte seizoen, dat normaal gesproken in december begint, voor te zijn.

Ik kijk er weer naar uit om iedereen daar te ontmoeten, maar ook om te zien hoe het gaat met het cultureel studiecentrum Yachay Wasi. http://bit.ly/TURDQp


  • 04 September 2012 - 13:43

    Yvonne:

    Lekker hoor! Stiekem beetje jaloers ;-)

    X

  • 04 September 2012 - 22:59

    Alfred:

    Leuk Don! Ben het verder eens met Yvonne :)

  • 06 September 2012 - 17:39

    KET:

    Hola Don,

    Over ruim een maand weer naar Peru: dat zijn mooie berichten!

    Wij hoeven niet jaloers te zijn, want over 3 maanden gaan wij naar Peru. En, ook al is het voor slechts 3 weken, we hebben er zin in en zijn erg benieuwd hoe het reizen zal gaan met onze zoon Kirian, die afgelopen zaterdag 1 jaar is geworden.

    Jou blijven we in ieder geval volgen!

    Liefs,

    KET

  • 08 Oktober 2012 - 12:16

    Dirk Van Den Heuvel:

    Goed hoor.
    Ik ga het weer met interesse en plezier volgen.

  • 12 Oktober 2012 - 21:32

    KET:

    Goede reis, Don en geniet er lekker van!
    Hasta pronto!
    KET


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Don

Verslag van mijn reizen naar Cusco in Peru. Kijk ook eens op de site van Stichting Inmenszo: http://www.inmenszo.info/

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 98051

Voorgaande reizen:

01 Juli 2014 - 31 Augustus 2014

Pan Americana 2014 The Indian Trail

27 Maart 2012 - 30 November -0001

Weer terug naar Peru

Landen bezocht: