Never a dull moment - Reisverslag uit Cusco, Peru van Don V - WaarBenJij.nu Never a dull moment - Reisverslag uit Cusco, Peru van Don V - WaarBenJij.nu

Never a dull moment

Door: DonV

Blijf op de hoogte en volg Don

15 Oktober 2009 | Peru, Cusco

Vanmorgen om een uur of zes ben ik in Cusco aangekomen, na een busreis van 10 uur vanuit Arequipa.
Natuurlijk is de hoogte hier nog steeds een probleem: je hebt gewoon veel minder zuurstof.
Maar de echte verschijnselen van de hoogteziekte, zoals hoofdpijn en het gevoel van algehele malaise, treden tot nu toe nog niet op!

De beslissing om eerst naar Arequipa te gaan op 2500 meter hoogte en een aantal dagen later door naar Cusco op zo’n 3500 meter lijkt geen verkeerde keuze te zijn geweest.
Maar ook om andere redenen was het bezoek aan Arequipa een succes; lekker een beetje vakantie vieren, wat toeristische attracties, maar zeker ook de ontmoeting met Ramiro en Edson. En dan in het bijzonder om te vernemen dat ze het beiden zo goed doen.

Natuurlijk kon je me in de loop van vanochtend alweer vinden op het centrale plein van Cusco, Plaza de Armas.

De oplevering van mijn woonruimte is iets vertraagd. Daar kan ik vanmiddag pas naar toe.
Ik wist dat ik nog een tweetal extra bewoners moest gedogen (2 katten), maar nu blijkt dat de Peruaanse eigenaar ook nog een paar dagen onder hetzelfde dak te verblijven. Maar och, misschien is dat wel heel gezellig. ;-)

Inderdaad, never a dull moment in Peru.

  • 16 Oktober 2009 - 06:40

    Marina:

    Hey Don,

    fijn te lezen dat 't je allemaal weer zo ontzettend goed bevalt. Hopenlijk blijven de verschijnselen van de hoogteziekte weg en kun je blijven genieten van alle bijzondere en mooie momenten in Cusco & omgeving.
    Ik ben daarentegen wel ziek geworden, Richard zorgt nu dus voor je poezels. Hele verhaal hoor je nog wel.

    Ik zie uit naar je volgend verslag.

    Liefs Marina x

  • 16 Oktober 2009 - 07:28

    Louise:

    We volgen je weer op je reis !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Don

Verslag van mijn reizen naar Cusco in Peru. Kijk ook eens op de site van Stichting Inmenszo: http://www.inmenszo.info/

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 97988

Voorgaande reizen:

01 Juli 2014 - 31 Augustus 2014

Pan Americana 2014 The Indian Trail

27 Maart 2012 - 30 November -0001

Weer terug naar Peru

Landen bezocht: