Arequipa - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Don V - WaarBenJij.nu Arequipa - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Don V - WaarBenJij.nu

Arequipa

Door: DonV

Blijf op de hoogte en volg Don

13 Oktober 2009 | Peru, Arequipa

Maandag in de loop van de morgen ben ik aangekomen in Arequipa en de bijzonder warme ontvangst maakte weer heel wat in me los: Anika en René stonden me op het vliegveld op te wachten en de temperatuur was ruim boven de 20 graden. Dus letterlijke en figuurlijk een warme ontvangst!

Na een uitgebreide lunch, een museumbezoek, een film in de bioscoop van Arequipa (ja, ik ben met vakantie) lijkt de hoogteziekte hier op 2500 meter hoogte niet toe te slaan.
Nu maar hopen dat het overbruggen van de laatste 1000 meter naar Cusco geen roet in het eten gooit. Maar dat gaan we woensdag wel zien, als we met de nachtbus naar Cusco gaan.

Over eten gesproken: gisteravond hebben we na de film nog snel even iets gegeten bij één van de lokale hamburgerketens en dan drink je net als in Nederland daar toch weer zo'n grote cola of 7up bij.
Toen doemden echter beelden op uit een ver verleden, toen ik nog zwemles had in een met chloor gevuld zwembad. :-(
De smaak van de 7up was namelijk vergelijkbaar met het water dat je tijdens die zwemlessen binnenkreeg. Yeah, this is Peru.

Na een steenkoude nacht (ik ben mijn thermokleding vergeten) heb ik geprobeerd weer een beetje warm te worden met het schrijven van dit verslagje! En of dat is gelukt? ...... ;-)

  • 13 Oktober 2009 - 14:14

    Jan Booden:

    Hoi Don,
    Leuk om je belevenissen aldaar weer te kunnen en mogen volgen. Ben zeer benieuwd wat er nu allemaal op je pad komt en wat je weer zo gaat meemaken. Op Google Earth kijk ik altijd weer waar je zit. Natuurlijk niet jij maar de plaatsen die je bezoekt. Dank voor je berichten en weest overtuigd dat ze met veel belangstelling worden gelezen. Door mij in ieder geval!

    Hartelijke groet,
    Jan

  • 15 Oktober 2009 - 20:23

    Anika:

    ha tio, nou dat half uurtje wachten bij het vliegveld heeft mij verbrande schouders opgeleverd, dus ja warm was t. We zijn weer in Cusco, welkom! Hoop dat je weer leuke weken gaat hebben hier. Verwacht van wel, want never a dull moment in Peru (of komt dat ook door mij hihihihi) Veel plezier, liefs je sobrina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Don

Verslag van mijn reizen naar Cusco in Peru. Kijk ook eens op de site van Stichting Inmenszo: http://www.inmenszo.info/

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 98021

Voorgaande reizen:

01 Juli 2014 - 31 Augustus 2014

Pan Americana 2014 The Indian Trail

27 Maart 2012 - 30 November -0001

Weer terug naar Peru

Landen bezocht: