Polleria - Reisverslag uit Cusco, Peru van Don V - WaarBenJij.nu Polleria - Reisverslag uit Cusco, Peru van Don V - WaarBenJij.nu

Polleria

Door: Don

Blijf op de hoogte en volg Don

04 April 2007 | Peru, Cusco

Met 8 jongens van het weeshuis zijn we gisterenavond naar een Polleria (kiprestaurant) geweest. Ja, ook dat is een activiteit van Inmenszo!

Heel moeilijk natuurlijk dat niet iedereen mee mocht: alleen diegenen die voldoende punten behaald hadden. Die punten behalen ze o.a. met werkzaamheden in het weeshuis, maar ook met hun schoolprestaties.

Dus als ze niet goed hun best doen, mogen ze niet mee met dit soort uitjes. Aan één kant heel hard, aan de andere kant kun je niet zonder discipline in het weeshuis.

Maar het is wel heerlijk om te zien hoe de jongens genieten en je zult geen enkele keer horen: "dat lust ik niet", "ik hoef niet meer", etc.
Ze smullen tot de laatste hap.

Ze wilden graag naar dit specifieke kiprestaurant, dat wel één sol (=ca. 0,25 euro) duurder was, want daar konden zo ook naar TV kijken.
En die mogelijkheid hebben ze in het weeshuis niet elke dag.

En ach, zo'n avond moet dan toch ook met een ijsje afgesloten worden.

Voor ons zo gewoon, voor hen zo'n traktatie....

• 04 April 2007 - 15:49

Patricia:

noto en tus historias que estas mucho mas contento y que estas disfrutando ...que bien!

• 04 April 2007 - 15:52

Els:

Hi Don, kreeg de link door van Carien en natuurlijk nog van harte met je verjaardag, wist dat je in Peru was dus had het weinig nut om een kaartje te sturen. Hoop dat je inmiddels aan de hoogte gewend bent, en ga je nog iets meer van Peru zien?Ik kan mij wel voorstellen dat je wel enorm rijk moet voelen daar als die kinderen zo weinig hebben, waar zeuren wij dan over, maar ja het sluipt er toch weer in als je thuis bent denk ik.
    Hoop dat je nog een fijne tijd hebt en blijf vooral gezond, groeten ook van Thijs en een dikke kus en kom veilig thuis, Els