Motorpech! - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Don V - WaarBenJij.nu Motorpech! - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Don V - WaarBenJij.nu

Motorpech!

Door: Don

Blijf op de hoogte en volg Don

21 Oktober 2012 | Peru, Arequipa

Vrijdagmorgen vroeg ben ik uit Casa de mi Abuela in Arequipa vertrokken om verder naar Cusco te reizen. Het vliegtuig zou om half 8 vertrekken, maar toen we tegen half 8 nog niet aan boord mochten ben ik toch eens gaan informeren wat er aan de hand was: het vliegtuig had problemen met één van de motoren. Motorpech dus.
Maar motorpech bij een vliegtuig klinkt me toch heel anders in de oren dan motorpech met mijn auto!

De motor, of een deel daarvan, moest gedemonteerd worden. Ik vroeg me werkelijk af wat ik me daarbij moest voorstellen.

Er werd medegedeeld dat rond 9 uur duidelijk zou worden of de reparatie zou lukken. Zo niet dan zou een alternatief geboden worden: later op de dag via een andere maatschappij naar Lima vliegen in de hoop dat er dan vanuit Lima dezelfde dag nog een vlucht zou zijn naar Cusco.

Maar even na 9 uur kwam plotseling het verlossende woord: we gaan vertrekken.
Halsoverkop moest iedereen weer naar de gate komen om aan boord te gaan.
Enkele uren later dan gepland vertrokken we dan toch eindelijk richting Cusco.

Toen we ruim een uur later in Cusco geland waren wist ik pas zeker dat de reparatie goed was uitgevoerd en ik moet eerlijk toegeven dat ik toch wel wat onrustig was tijdens deze vlucht naar Cusco. ;-)

• 22 Oktober 2012 - 13:45

Debbie:

Ik zou mij ook onrustig voelen, maar gelukkig is alles goed gaan. Veel plezier. xxx