Terug in Peru - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Don V - WaarBenJij.nu Terug in Peru - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Don V - WaarBenJij.nu

Terug in Peru

Door: DonV

Blijf op de hoogte en volg Don

20 Juni 2011 | Peru, Arequipa

Zo, uit Arequipa weer eens een berichtje hier op waarbenjij.nu.
Zondagmorgen ben ik vertrokken naar Lima. Het begon met een vertraging vanwege een technisch probleempje. Ik vraag me dan wel altijd af wat het probleem is en hoe groot het in werkelijkheid is.

Maar goed, het was een heel gezellige vlucht. Ja gezellig, want één van de stewardessen kwam telkens een praatje maken en had hele verhalen waar ik ook weer een verhaal over zou kunnen schrijven. Ze bracht me zelfs oordopjes en een masker om op de terugweg beter te kunnen slapen. En aan het einde van de vlucht kwam ze speciaal even zeggen hoe gezellig ze het vond. Nou ik dus ook.

In Lima heb ik zoals gewoonlijk weer overnacht bij Mami Panchita van Toon Meeuwsen en ook daar heb ik weer oponthoud gehad, maar dit keer was het aan de bar! ;-)
Op een redelijk tijd (22:30 uur lokale tijd) ben ik naar bed gegaan, maar het voelde toch meer als de Nederlandse tijd en dat was 05:30 uur. Een lang dagje dus.

Vanmorgen ben ik van Lima naar Arequipa gevlogen en ik zit nu in Hotel Casa de mi Abuela; een heel gemoedelijk hotel met grote tuin waar ik een paar dagen lekker ga ontspannen. Zojuist heb ik op het terras in de tuin geluncht, maar wel jammer dat ik dit keer alleen zat.

Anika zou ook naar Arequipa komen, maar omdat het in het zuiden van Peru nogal onrustig is (stakingen en wegblokkades) was het niet mogelijk om met de bus hier naar toe te komen.

Maar ook voor mij is het niet mogelijk om met de bus naar Cusco te reizen. Dat was dus even een probleempje, maar gelukkig is het afgelopen zaterdag gelukt om nog een vlucht te boeken van Arequipa naar Cusco. Het is een vlucht met 1 tussenstop en dat is in Juliaca. Maar er wordt geadviseerd om niet via de luchthaven van Juliaca te reizen. Oeps. Toch niet helemaal goed geregeld? We zullen zien.

  • 20 Juni 2011 - 19:44

    Peter Groeneveld:

    Leuk verhaal, ik blijf je volgen. Veel plezier Don!

  • 20 Juni 2011 - 19:44

    Ruzica:

    Dag Don,
    wat heerlijk om je peru verhalen te lezen. Het lijkt of iedereen deze dagen in Peru rond zwerft. Naast jou heb ik nog 2 collega's in Cusco zitten, haha..
    Ik wens je een goede tijd daar en doe je de groeten aan Anika!
    Ik kijk uit om je avonturen te lezen. Groetjes uit Amsterdam

  • 20 Juni 2011 - 20:17

    Jenneke:

    Veel plezier Don. Ik blijf je volgen.

  • 20 Juni 2011 - 20:37

    Anika:

    fijn dat je net even belde en dat vanuit Arequipa, lekker dichtbij ;-) Had graag met jou in die tuin gezeten, maar Peru heeft altijd verrassingen, houd je flexibel! Woensdagochtend ben ik er en gaan we lekker ontbijten op de Plaza!! Rust even wat uit, liefs Anika

  • 20 Juni 2011 - 21:06

    Joke:

    Hai Don,
    Heerlijk je bent in Peru!
    Nu ff lekker rust nemen, en dan op naar Cusco!
    hele fijne tijd, geniet ervan!!
    XXXX Joke

  • 21 Juni 2011 - 07:42

    Gerda Crouset:

    Veel succes daar Don. En niet teveel flirten met de stewardessen onderweg. Groet, Gerda

  • 21 Juni 2011 - 12:52

    Lucien:

    Hallo Don! Net toen ik dacht: hoe zou het nu toch met Don zijn, zou hij al richting Peru zijn.......kwam het berichtje binnen van je blog. Leuk dat je er eindelijk weer eens bent, ga er van genieten en zorg dat je straks voor je op reis terug gaat met een voldaan gevoel weer afscheid kunt nemen van de mesnen die je daar zo dierbaar zijn. Vanaf vandaag ga ik je weer volgen, hou ons op de hoogte!

  • 21 Juni 2011 - 19:37

    Chef:

    Je bent in ieder geval goed aangekomen. Maak er wat van.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Don

Verslag van mijn reizen naar Cusco in Peru. Kijk ook eens op de site van Stichting Inmenszo: http://www.inmenszo.info/

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 98028

Voorgaande reizen:

01 Juli 2014 - 31 Augustus 2014

Pan Americana 2014 The Indian Trail

27 Maart 2012 - 30 November -0001

Weer terug naar Peru

Landen bezocht: