In de bergen - Reisverslag uit Cusco, Peru van Don V - WaarBenJij.nu In de bergen - Reisverslag uit Cusco, Peru van Don V - WaarBenJij.nu

In de bergen

Door: DonV

Blijf op de hoogte en volg Don

15 Januari 2009 | Peru, Cusco

Gisteren hebben we de naschoolse opvang Huchuy Yachaq bezocht in de bergen nabij Cusco. Een plaats waar weinig toeristen komen en waar heel erg veel armoede is.
Een plek waar je kinderen nog blij maakt met een hemdje of een t-shirt; ja zelfs met een onderbroek, want er zijn er bij die helemaal geen ondergoed hebben.

Het heet naschoolse opvang, maar nu, tijdens de "zomervakantie", loopt het gedurende de hele dag vol omdat de kinderen in de omliggende dorpen niets te doen hebben en zich vervelen.
Hier kunnen ze dan toch zinnig bezig zijn met spelletjes, maar ook met serieuze extra opleidingen.

In de bergen betekent natuurlijk ook een uniek uitzicht over Cusco: de hele stad is zichtbaar, vanaf het vliegveld tot aan Plaza de Armas.
We zijn met een taxi naar boven gegaan, maar de weg was zo stijl, dat de taxi zelfs enkele keren achteruit terug moest om opnieuw "een aanloop" te nemen.
Terug zijn we gaan lopen, de ontelbare traptreden af.

Vandaag hebben we een lunch gehad bij Magali; mijn gids waarover ik voorheen al eens heb geschreven. Het was een echte Peruaanse lunch met Magali, haar man Chino en haar moeder.
Het was heel leuk om Magali, die intussen zelf ook al moeder is geworden, weer terug te zien. Natuurlijk hadden we wat presentjes meegenomen, maar het meest bijzonder werd toch gereageerd op de echte hagelslag uit Nederland.

Tenslotte hebben we de afgelopen dagen ook veel tijd besteed aan huizen kijken, want er is hier iemand op zoek naar een appartementje. ;-)

  • 15 Januari 2009 - 21:21

    Marina:

    Tsja...en wie zal dat nou zijn? ;)

  • 16 Januari 2009 - 12:17

    Marlies:

    Gaat Anika nu naar San Blas? heeft ze het genomen?
    enne...begrijp ik dat jij dus ook...?

    wij zijn goed aangekomen in Nederland. Maar ik heb mezelf beloofd gauw weer terug te komen.
    Liefs en geniet!
    Marlies

  • 16 Januari 2009 - 15:53

    Tio:

    Even een bedankje van mijn kant.. ik grapte wel ´personal assistent´maar t lijkt er wel eens op. Wil je zeggen dat ik enorm waardeer dat je me zo helpt hier in Cusco!! En sorry dat ik je af en toe zo afmatte met alle trapjes terwijl we naar huisjes zochten :-) Dank je wel voor alles!! anika

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Don

Verslag van mijn reizen naar Cusco in Peru. Kijk ook eens op de site van Stichting Inmenszo: http://www.inmenszo.info/

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 98014

Voorgaande reizen:

01 Juli 2014 - 31 Augustus 2014

Pan Americana 2014 The Indian Trail

27 Maart 2012 - 30 November -0001

Weer terug naar Peru

Landen bezocht: