Regen - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Don V - WaarBenJij.nu Regen - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Don V - WaarBenJij.nu

Regen

Door: Don

Blijf op de hoogte en volg Don

18 November 2012 | Peru, Cuzco

Het natte seizoen is nu echt begonnen. De ochtenden zijn nog wel droog, maar 's middags en 's avonds regent het. De straten veranderen soms in rivieren en de tarieven van de taxi's gaan omhoog omdat ze het risico lopen om stil te vallen in de stromen met water.

Ook blijkt mijn huisje toch niet helemaal waterdicht te zijn; mijn keuken staat blank, de patio ook en in de kamer heb ik meubels moeten verplaatsen om mijn spullen droog te houden.

Maar mijn slaapkamer is (nog) droog, dus ik mag nog helemaal niet klagen. This is Peru!

En de weersverwachting voor de rest van de week (mijn laatste week) is: kans op neerslag, 97%, 95%, 80%, 85%, 90% en 95%.
En reken er op dat die verwachting uitkomt! Het betekent gewoon elke dag regen.
Maar tussen de buien door is er toch weer genoeg te beleven. Mijn agenda staat alweer bijna vol voor de laatste week.

• 19 November 2012 - 12:58

Petra:

Is het alweer je laatste week? Wat jammer dat je die met zoveel regen moet afsluiten. Wanneer kom je weer terug en kan ik je verhalen horen?